Herlev Dyrehospitals sundhedsplan til kat

Herlev Dyrehospital tilbyder dig som katteejer en sundhedsplan, så vi sammen kan sikre din kats helbred. Med sundhedsplanen opnår du besparelser på de årlige ydelser samt rabatter på en række produkter/ydelser.

Vi har yderligere sammensat en række procenter, du kan spare i løbet af hele året:

20% Rabat på øjenlysning
20% Rabat på laserbehandlinger
10% Rabat på tandrens
20% Rabat på neutralisation
10% Rabat på foder, kosttilskud godbidder og legetøj

Sundhedstjek

Ved et sundhedstjek undersøger dyrlægen din kats helbredstilstand, dette gøres ved at spørge dig om din kats adfærd og aktivitetsniveau, om din kat tisser og har afføring som normalt, samt din kats appetit og drikkevaner.

Dyrlægen udfører også en grundig klinisk undersøgelse af din kat, hvor hud og pels, kønsorganer, slimhinder, knogler og led, kløer, øjne, øre, tænder og mundhule undersøges. Det årlige sundhedstjek gør det muligt for dyrlægen at opdage små forandringer hos din kat, der kan indikere på begyndende sygdom. Jo tidligere en sygdom bliver opdaget og behandling påbegyndt, jo større chance er der for helbredelse.

Ved mistanke om sygdom kan det være nødvendigt for dyrlægen at udføre yderligere undersøgelser der ikke er inkluderet i sundhedsplanen.

Vaccination

Det er vigtigt at vaccinere dit kæledyr, da det forebygger alvorlige sygdomme og lidelser hos din kat og samtidig forhindrer spredning af sygdomme til andre dyr og mennesker. Vi er glade for at vores kunder er gode til at få vaccineret deres dyr, og dette gør at vi sjældent ser de sygdomme vi vaccinere mod.

Med sundhedsplanen bliver katte vaccineret mod Herpesvirus, Katteinfluenza og kattesyge (Purevac RCP). Andre vaccinationer kan også være relevant for dit dyr, fx rabies, men disse vacciner er ikke inkluderet i sundhedsplanen. Du beslutter i samråd med dyrlægen hvilke vaccinationer din kat skal have.

Tandtjek

Mange katte ender med at lide af tandproblemer, da det kan være svært for ejer at se tegnene på tandproblemer. Ved at få undersøgt din kats tænder regelmæssigt kan vi være proaktive på alvorlige tandproblemer.

Ved et tandtjek tjekkes kattens mund og tænder, for at se om katten har brug for tandrensning. Hvis der er behov for tandrensning, aftales der en tid til dette. Tandrensning er ikke inkluderet i sundhedsplanen, men der gives 10 % rabat på tandrensning.

Negleklip

Inde-katte kan få brug for at få klippet negle, for at forhindre at neglene vokser ind i trædepuderne eller at katten sidder fast i ting. Hvor ofte en kat skal have klippet negle variere fra kat til kat, men vi anbefaler hver 2. måned. I sundhedsplanen er der inkluderet 6 negleklip om året hos en sygeplejerske.

Veterinærsygeplejerske konsultation

I sundhedsplanen er der inkluderet en årlig konsultation hos en veterinærsygeplejerske på 20 min. Denne konsultation bruges til at tjekke din kats vægt og snakke om fodring, aktivering og adfærd. Det kan være svært at vurdere hvor meget din kat bør veje. Overvægt hos katte er medvirkende årsag til en del sygdomme, slidgigt, hjerteproblemer og sukkersyge.

Rabat på tandrens

Vi tilbyder 10% rabat på tandrens + tandrøntgen. Dette svarer ca. til 250,- i rabat.

Rabat på neutralisation

Ved tilkøb af sundhedsplan kan vi også tilbyde 10% på neutralisation på den kat sundhedsplanen er oprettet ved.
Det svarer til ca. 140,- rabat på kastration og 160,- rabat på sterilisation.

Rabat på øjenlysning

Vi tilbyder 20% rabat én gang om året, på en øjenlysning hos vores øjenpanelsdyrlæge Nerry Kamstrup. Her undersøges for de forskellige øjensygdomme i den forreste og bagerste del af kattens øje. Nerry udsteder ECVO-godkendte øjenattester når øjenlysningen er færdig.

Rabat på laserbehandlinger

Vi tilbyder 20% rabat på laserbehandlinger. Ved hjælp af koncentreret laserlys kan du fremme kroppens helingsproces, blodgennemstrømningen i vævet, bekæmpe inflammation samt lindre smerter effektivt. Man kan benytte dette tilbyd til alle slags skader.

Rabat på foder, kosttilskud, legetøj + godbidder

Vi tilbyder 10% rabat på foder, kosttilskud og på vores brede udvalg af legetøj og plejemidler i butikken. Rabatten gælder ikke receptpligtig medicin eller loppe/flåtmidler.